Jogi esetek

„Munkahelyi baleseti kisokos” 10 alapszabálya Fontos tudnivalók munkahelyi baleset bekövetkezése esetén

Munkahelyi baleset esetén Önnek a munkáltatótól kártérítés járhat, ám vannak olyan buktatók, melyek lehetetlenné teszik az igényérvényesítést, legyen tisztában teendőivel a munkahelyi baleset bekövetkezése esetén! 

  1. Ha megtörtént a munkahelyi baleset, a munkáltatónak a balesetet haladéktalanul ki kell vizsgálnia, munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet kell felvennie, súlyos munkahelyi balesetet pedig azonnal be kell jelentenie a munkavédelmi hatósághoz is. 
  2. Ragaszkodjon a munkahelyi baleseti jegyzőkönyv felvételéhez, és ügyeljen arra, hogy a munkáltató Önt is meghallgassa és az Ön által elmondottakat írja le a baleset körülményei résznél!
  3. Ne engedje, hogy a munkáltató olyan dolgot írjon le, ami valójában nem történt meg, bármit is mond vagy ígér a munkáltató, miért lesz az úgy jobb! Minden esetben ügyeljen arra, hogy a valóság kerüljön rögzítésre!
  4. Ne írjon alá olyan dokumentumot, mely nem a valóságot tartalmazza! Önt emiatt hátrány nem érheti!
  5. Amennyiben orvoshoz szállítják, a vizsgáló orvosnak feltétlenül mondja el, hogy a munkahelyén történt a balesete! Ha a munkáltató arra kéri, mást mondjon, ne tegye! 
  6. Ha a munkáltató nem akarja felvenni a munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet, forduljon a területileg illetékes munkavédelmi hatósághoz és tegyen bejelentést! Önt emiatt hátrány nem érheti! 
  7. Ha teheti és módjában áll, munkahelyi baleset esetén a baleset körülményeiről (helyszín, munkagép, stb.) készítsen telefonjával egy-két fotót!
  8. Semmilyen dokumentumot ne írjon alá, mely azt tartalmazza, hogy a balesetért Ön volt a hibás!
  9. Minden dokumentumot először olvasson el! 
  10. Mielőbb kérjen jogi tanácsot! Önnek kártérítés járhat, ne mondjon le róla! 

Ne feledje! Kérje mielőbb szakértőnk segítségét!
Hívjon minket még ma!

Dr. Orosz Noémi ügyvéd +36308370755
noemi.orosz@orosziroda.hu