„Munkahelyi baleseti kisokos” 10 alapszabálya Fontos tudnivalók munkahelyi baleset bekövetkezése esetén
Munkahelyi baleset esetén Önnek a munkáltatótól kártérítés járhat, ám vannak olyan buktatók, melyek lehetetlenné teszik az igényérvényesítést, legyen tisztában teendőivel a munkahelyi baleset bekövetkezése esetén!
- Ha megtörtént a munkahelyi baleset, a munkáltatónak a balesetet haladéktalanul ki kell vizsgálnia, munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet kell felvennie, súlyos munkahelyi balesetet pedig azonnal be kell jelentenie a munkavédelmi hatósághoz is.
- Ragaszkodjon a munkahelyi baleseti jegyzőkönyv felvételéhez, és ügyeljen arra, hogy a munkáltató Önt is meghallgassa és az Ön által elmondottakat írja le a baleset körülményei résznél!
- Ne engedje, hogy a munkáltató olyan dolgot írjon le, ami valójában nem történt meg, bármit is mond vagy ígér a munkáltató, miért lesz az úgy jobb! Minden esetben ügyeljen arra, hogy a valóság kerüljön rögzítésre!
- Ne írjon alá olyan dokumentumot, mely nem a valóságot tartalmazza! Önt emiatt hátrány nem érheti!
- Amennyiben orvoshoz szállítják, a vizsgáló orvosnak feltétlenül mondja el, hogy a munkahelyén történt a balesete! Ha a munkáltató arra kéri, mást mondjon, ne tegye!
- Ha a munkáltató nem akarja felvenni a munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet, forduljon a területileg illetékes munkavédelmi hatósághoz és tegyen bejelentést! Önt emiatt hátrány nem érheti!
- Ha teheti és módjában áll, munkahelyi baleset esetén a baleset körülményeiről (helyszín, munkagép, stb.) készítsen telefonjával egy-két fotót!
- Semmilyen dokumentumot ne írjon alá, mely azt tartalmazza, hogy a balesetért Ön volt a hibás!
- Minden dokumentumot először olvasson el!
- Mielőbb kérjen jogi tanácsot! Önnek kártérítés járhat, ne mondjon le róla!
Ne feledje! Kérje mielőbb szakértőnk segítségét!
Hívjon minket még ma!
Dr. Orosz Noémi ügyvéd +36308370755
noemi.orosz@orosziroda.hu